منوی دسته بندی
ثبت نام/ورود

نکات مهم برای انتخاب کوسن

انتخاب کوسن برای مبل، بیش از آن که سلیقه‌ای باشد، نیازمند رعایت نکاتی از منظر زیبایی شناسی است. در واقع برای برقرار کردن تعادل بصری در هر زمینه‌ای، باید به رعایت مجموعه‌ای از نکات، شامل رنگ شناسی، ترکیب مناسب بافت‌های مختلف در کنار هم، انتخاب طرح و سبک مناسب و … توجه کرد. در هنگام انتخاب کوسن نیز هرچند در نگاه اول، امر ساده و پیش پا افتاده ای به نظر بیاید، باید به این قواعد توجه کرد.

در این مطلب باهم خواهیم دید که اصول و قواعد انتخاب کوسن برای مبل به چه صورت است و چگونه باید این کار را به درست‌ترین شکل ممکن انجام دهیم تا دکوراسیون منزل را شیک و جذاب به نظر برسد.

 

توجه به اندازه کوسن

اندازه کوسن نیز از آن مواردی است که به خصوص اگر مبلمان کلاسیک در خانه دارید، حتما باید به آن توجه کنید. راستش را بخواهید، کانسپت کوسن به طور کلی با ذات مبلمان کلاسیک هم‌خوانی ندارد. مبلمان کلاسیک القاگر حس رسمی بودن است؛ درحالی که کوسن از ابتدا برای راحتی بیشتر طراحی شده است.

البته این بدان معنا نیست که هرگز نباید از کوسن برای مبلمان استیل استفاده کرد؛ اما باید در نظر بگیرید هنگام انتخاب کوسن برای مبل کلاسیک، سعی کنید خفیف و ملایم عمل کنید. پس حتما متوجه شدید که انتخاب کوسن با اندازه بزرگ برای این سبک از مبلمان چندان مناسب نیست.

به طور کلی الزامی وجود ندارد که همه کوسن‌هایی که برای مبل انتخاب می‌کنید، هم‌اندازه باشند. می‌توانید چند کوسن در سایز متفاوت خریداری کنید؛ گاهی کمی جسارت در طراحی داخلی، می‌توان وجهه منزل شما را دگرگون کند.

 

انتخاب کوسن با کیفیت

کوسن به صورت مداوم در تماس با بدن اعضای خانواده هست. گاهی ممکن است آن را بغل کنید؛ گاهی ممکن است آن را زیر سر بگذارید؛ گاهی نیز به آن تکیه می‌دهید. به هرحال تماس کوسن با بدن افراد و تعریق، می‌تواند آن را به مرور زمان آلوده کند. پس هنگام انتخاب کوسن برای مبل، توجه کنید که پارچه قابل شستشو داشته باشد.

برای پر کردن داخل کوسن می‌توان از پر، پشم شیشه، الیاف پلی‌استر و یا فوم استفاده کرد. استفاده از پر برای کوسن این روزها چندان باب نیست و کوسن را نیز سنگین می‌کند. اما شاید به دلیل راحتی بی‌نظیری که ارائه می‌دهد، کماکان ترجیح خیلی از افراد باشد. پشم شیشه و پلی‌استر، در عین راحتی نسبی و خوبی که دارند، سبک هم هستند و برای پر کردن کوسن گزینه مطلوبی به شمار می‌آیند.

استفاده از فوم نیز نرمی و راحتی زیادی به همراه دارد؛ اما باید توجه کنید عمر فوم در قیاس با سایر متریال‌های پر کننده کوسن پایین است و به سرعت آسیب می‌بیند و دفرمه می‌شود. بالاخص در مجاورت با رطوبت و خیسی به سرعت تغییر شکل می‌دهد.

سخن آخر

انتخاب کوسن آن قدرها هم که بعضی فکر می‌کنند فعل پیش پا افتاده ای نیست و به راحتی می‌تواند در جلوه ظاهری منزل، تغییر ملموسی ایجاد کند. در این مطلب نکات مهم انتخاب کوسن برای مبل را به تفکیک برای شما عزیزان توضیح داده شده است. انتخاب کوسن چه از منظر زیبایی شناسی و چه از منظر کیفیت، مورد بررسی قرار گرفته است. امیدواریم مقاله فوق مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *